slalom mellan pinnar

Igår var det storslalom. Gick inte lika bra som SuperG, banan var knixig och många åkte ur. Så även min lillkille. Lika glad som han var i fredags, lika punkterad var han igår. Det är inte lätt att stå bredvid, man vet hur taggade de är och hur mycket fjärilar som fladdrar i magen och besvikelsen blir stor när det inte går som det är tänkt.

Idag tävlas det i slalom. Det blir en utmaning, samma branta backe som igår men många fler pinnar som ska forceras. Snabba fötter, kvick tyngdförflyttning och hållas i banan. Kan gå hur som helst. Men vi står där, med värmejackan beredd och med stor famn oavsett.

Min tänkta morgonlångtur blev lite omvänd – jag stannade på Morva, bytte om och skulle springa till backen. Upptäcker att löpskorna ligger i bilen – vid backen. Omstart. Fick skjuts av något förbryllade hotellgäster som också var på väg bort till Himos och backarna. Bytte skor i bilen och segade runt vid tävlingsområdet. Lust att springa? Nä. Kände mig tvungen? Ja. Tog mig i kragen och släpade mig iväg. Motvind, motlut, backigt. Ensamt, tungt, tråkigt. Långsamma kilometrar, fler backar, fler motlut. Tråkiga bilar på stora vägen. Tack reflexvästen mitt på blanka dan. 4 km kvar, 1 km lång backe. Låååång. Trött. Till slut kom jag tillbaka, efter några fuskpauser, hästklappning och drickapauser. Den bastun satt fint, kan jag säga.

IMG_20130323_140307

 

trött redan efter 4 km

Kommentera

