vindigt

Vinden viner, solen skiner och det är iskallt. Gårdagens jag-tränar-inne-istället-för-att-springa blev jag-tränar-visst-inte-alls. Började istället dagen med 90 minuters hot yoga – Prana Flow. Det var inte så mycket flow idag för min del, men desto mera lååångsamma sega armpressar, höftutmanande ställningar och vindig obalans. Nu känns det bra, kroppen behövde det där, vingligt eller ej.

Imorgon åker jag och slalomkillarna norröver för träningsläger och tävlingar. Det lär inte bli varmt och det lär bli svårt att övertala sig till löpning. Men det ska gå och jag packar alla kläder jag har. Tid finns ju medan pojkarna tränar – så då får väl jag också röra på mig.

Ta vara på dagen, använd kroppen och somna glad!

040220121589

förra vinterns värmande löprundor

Kommentera

