ny kunskap

Helgen är över och det är dags för vardag igen. Jag och 129 andra njöt av en fullspäckad dag i lördags och istället för att gå igenom varenda pass som jag var med på så plockar jag upp tankar och intryck som jag fick med mig.

Engagemang

När man hittar samarbetspartners som är engagerade, intresserade och professionella så blir det ett bra event. Sofy, Mela och Terese har vanan inne och de varumärken som var med på Blogger Boot Camp hade valt att verkligen vara MED. Interaktion och kommunikation, från deltagarna till företagen och tillbaka. Det gjorde dagen bra, seriös och full av värme.

Struktur

Jag lyssnade på Lofsans föreläsning om hur man kan förbättra sin blogg för att nå fler läsare. En hel del nyttiga insikter, bland annat funderar jag på ordet struktur. Våga välja och våga välja bort. Det finns en del idéer i huvudet och jag hoppas kunna förverkliga dem snart – känns som att det är dags att förnya bloggen.

Mod

När man vågar vinner man. Dagen genomsyrades av ”utanför din bekvämlighetszon” och det stämmer så väl. Man blir inte bättre om man inte tar sig utanför sin zon. Under dagens sista pass, Soma, kämpade jag med rörelserna och hör plötsligt hur Cecilia säger ”strunta i tekniken, ge er hän, våga låta kroppen styra, i din egen takt”. Plötsligt lossnade det. Flow. Svettigt, jobbigt och härligt. Det här måste jag hela tiden tänka på. Våga göra annorlunda, våga satsa. Jag har aldrig träningsvärk annars, för jag gör alltid på samma vis och jag blir sällan trött. Nu kan jag knappt röra mig – musklerna är ömma men glada och jag har vågat utmana mig. Bra.

Mångfald

130 deltagare, alla olika, alla aktiva, alla med olika förutsättningar. Långa, korta, starka, glada. Runda bebismagar, vanliga magar och obefintliga magar. Träningspass för alla, prova nytt eller fördjupa sig i välkänt. Lyssna och inspireras – kan man träna så? kan jag lära mig det här? Nya kontakter, nya vänner och ny kunskap följer med hem.

 

20130318_131307

glad avslutning på kvällen – jag vann visst pris för Dagens Glädjespridare! En kasse full med superfina böcker!!

4 comments

Kommentera

