åttans måndag

För en vecka sen uppstod Åttans Måndag. Det innebär väl att jag blir tvungen att hålla mig till det och det är visst måndag idag. Well, bara ut med mig då. Åtta backar ska avverkas i vilken fart som helst (vi snackar inte snabbfart här). Det snöar på längden och jag vill inte. Vill inte klä på mig alla underställ och tröjor och dubbla vantar och buff och mössa och reflexväst och broddar. Vill inte känna hur magen liksom skumpar runt och benen värker.

Men – eftersom jag måste sluta skjuta upp, eftersom Nike säger ”yesterday you said tomorrow”, eftersom alla andra fiffiga talessätt jobbar för att få ut mig så gör jag väl det då.

———-

Okej. Det snöade inte vertikalt, faktiskt. Knappa 10 km kvalitet, 8.5 backar i snömodd. Upp kom jag för alla, stannade gjorde jag först efter krönet och pustade ut. Tänkte upp med höften, skjut ifrån, använd armarna. Trött blev jag. Syns kanske.

13010063

 

13010069

 

 

 

Kommentera

