längre lördag

Kan inte skryta med några längre löprundor på sista tiden. Hade planerat i kalendern och idag stod LP i rutan. Vi startade klockan 9 efter natt med febrig pojke i samma säng. Musklerna protesterade efter torsdagens kettlebellsövningar och hela jag var stel, men det var bara -8, solen sken och vi hade knarrsnö under fötterna. Rundan var lagd och ingen fegade ur. Vi gick i några branta uppförsbackar, pratade om allt och inget och stannade trötta klockan på 15.7 km. Kroppen sa tack och ”jag hade inte orkat mer än såhär”. Good enough, svarade jag. Härligt med vinterluft och nya bekantskaper. Tack tjejer!

Åkte iväg till handbollsturnering och kom lagom för att se den friska pojken ligga på rygg i omklädningsrummet. Krock med motståndare, fall bakåt och huvud i golvet. Han mådde inte bra, snurrig och ledsen. Jag svalde klumpen i halsen, vi vilade lite och åkte hem. Lämnade turneringen och lagkompisarna. Så en lördag där yngste skulle tävlat slalom och äldste kämpat i handboll blev istället 39 graders feber och lätt hjärnskakning. Det blir annorlunda ibland. Som brasa, rödvin och filt. Går ju det med.

13010061

 

3 comments

  1. Så synd att pojkarnas dag blev så misslyckad! Det var i a f trevligt att springa tillsammans, tack för planering! Lyckades skramla ihop 20 och kände mig nöjd 🙂 hoppas dina pojkar tillfrisknar och ni kan njuta av morgondagen! Njut även av rödvinet 🙂

  2. Ajaj.. Stackars kille. Men du, ditt inlägg får mig även att sakna vinterlöpning så att det gör ont! 🙂

Kommentera

