få gjort, må bra

Det är så enkelt. Man mår bra om man får saker gjorda.

Jag sprang igår – i minus 12 hann jag med knappa 7 km, det gick oväntat fort, jag kroknade lite på mitten och körde sen lite fartlek andra halvan. Några minuter kvar innan sonens hockeyträning var slut och då gjorde jag några korta plankor på golvet utanför rinken. Det låg en röd matta där, säkert för plankor!

= mådde osedvanligt bra igår kväll.

I morse kom jag iväg på yoga, en timmes hot yoga som var lite annorlunda, med mer flöden och serier än jag är van vid. Minus 22 när vi kom ut, så idag blir det ingen utomhuslöpning, men vädret är sagolikt med blek sol och rimfrost. Ikväll blir det hemmaträning.

= mår rätt bra nu också.

Imorgon blir det löpning, det ska ju bli varmt. Bara -8 sägs det. Mår säkert finemang efter det också!

Mår du bra idag? Gör nåt åt det annars, det förtjänar du.

 

010120121429

One comment

  1. Låter som bra recept för att må bra. Och jo tack – mår också bra. Vi har friskvårdstimme på jobbet på fredagar och det gör dessutom att jag tycker att jag har vääärldens bästa arbetsgivare när jag nytränad åker hem från jobbet till helgen.

Kommentera

