morrn

Imorse gick jag hand i hand med mina två. Pojkar. Till skolan. Iallafall en liten bit ”här, där ingen ser oss, mamma”. Halvvägs mötte vi kompisar och jag joggade iväg. Lite rundor hit å dit och så blev det 5.5 kilometer. Myyycket långsamt, inklusive promenaden, men vad spelar det för roll? Jag började ju dagen som jag planerat och nu kan jobbet ta vid.

Det är lite knepigt att klä sig för rundor där farten varierar. Ni som har barn känner till det här. De kanske cyklar bredvid, eller så ska de jogga eller gå – eller kanske skida. Det trillas och det dras ben efter sig, det skuttas och springs och stannas. Är det sen -10 så blir det lite svårt att bestämma lämplig klädsel. Jag var lagom varm när jag gick men på tok för varmt klädd när jag började springa. Bra då med lager på lager så att man kan öppna upp. Sålänge jag är varm om halsen och händernaså klarar jag det mesta – och om rumpan när det är långtur och riktigt kallt.

Idag blev det, inifrån och ut:

  • Arcteryx Rho undisar i merinoull
  • Arcteryx Rho långkalsonger i merinoull (Rho och Eon är bästa ullunderställen i universum. Håller en livstid)
  • Salomon tunna stretchbrallor/outdoorbyxor – 6 år gamla
  • Odlo Evolution Green Warm underställströja – ny för i år och riktigt bra, varm och go
  • Houdini PowerHoudi fleece – 6 år gammal, den vägrar att ge upp – och jag som vill ha en ny färg …
  • Salomon löpjacka, vinter
  • Arcteryx glove liners, merinoull – bästa för kalla händer, till alla sporter
  • Craft löphandskar – välanvända
  • Icebreaker mössa, merinoull – från Sälens sportoutlet, ett superköp!
  • Peak Performance vadderad väst (här nånstans blev det för varmt …) – 13 år gammal!

13010018

På fötterna har jag, som alltid på vintern, mina älskade Salomon Speedcross. Med dra-på broddar – dessa köpte jag på Löplabbet för 3 vintrar sen och de sjunger nog på sista versen, men ger fortfarande supergrepp. Bra idag, för det var blankis nästan överallt.

13010019

 

 

4 comments

    1. Tack, vad go du är!
      haha, jag la faktiskt in en liten länk igårkväll – fast pojkarna blev ju tokiga när de såg sig själv på en gammal bild i svensk dagstidning 🙂

  1. Ja de broddarna var välanvända – vittnar om många vinterpass. Läste också intervjun med dig; som vanligt så positiv och glad!

    1. Oj, tack! Mina barn håller nog inte med om det där, haha.
      Jepp, nya broddar står på inköpslistan. Gissar att de gamla spricker när som helst.

Kommentera

