se framåt

Vaknar – igen – till regn mot taket. Snön sjunker undan men det ska komma minusgrader imorgon. Det behövs snö de här månaderna, för ljuset och skidåkningen och förståndet.

Vardagen är här och planeringen är i full gång. Jag har ett par funderingar på vad jag vill uppnå i vår, med träningen – och första anhalten är Blogger Boot Camp i mitten av mars. Då vill jag vara stark och kapabel och laddad, så att jag kan få ut mesta möjliga av dagen. Det är 11 veckor dit och på den tiden borde man hinna få ordning på grejerna. Nästa mål är veckan på Playitas, med träning inför Lidingöloppet. Den kommer i april, precis en månad efter BBC och borde vara ett fint avstamp för sista träningen inför Göteborgsvarvet som går 18.5. En bra vår, alltså!

Den här halva veckan fokuserar jag på att få förkylningen ur kroppen, ser fram emot att slippa antibiotikan på fredag och sen ska jag börja med riktig träning alldeles försiktigt nästa vecka.

  • Idag onsdag tar jag en rask promenad (MED broddar) och kör mycket lätt styrka hemma.
  • Torsdag och fredag blir det yoga och promenad.
  • Lördag – om jag mår bra – en superlätt jogg. Lite grundstyrka.
  • Söndag promenerar jag igen och tränar grundstyrka.

Det ska nog lösa sig, det här. Tänker boosta mig med glad mat också, som gårdagens lunch:

IMG_6935

 

nyårsdagens frukostlunch – kvargplättar med keso, apelsin och granatäpple

One comment

Kommentera

