3e adventstävlingen – nu …

Jag sitter i min egen soffa, framför min egen brasa, med min egen stora pojke bredvid mig och är så tacksam för att ha fått komma hem från sjukhuset. Det är lätt att hamna i självömkan när man blir sjuk och mår dåligt men med lite perspektiv så var det här ingenting. Jag blir frisk och jag behöver inte vara orolig. Ikväll går tankarna istället till vännen som får ett viktigt besked imorgon. Det kommer att gå bra. Det måste det göra.

För att pigga upp oss blir det dags för en lagom försenad tredje adventstävling. Det är inte vilken tävling som helst, hörni. Det här paketet VILL ni ha – alldeles superljuvliga produkter från Tvålfabriken, en liten fabrik som ligger i Hjo och som tillverkar allting för hand av naturliga råvaror. Jag går helt i god för att tvålarna och det andra är fantastiska, enda problemet är att tvålen är så dryg att man nästan inte kan bli av med den …

I paketet finns ett par skrubbvantar, badkulor, världens absolut bästaste läppcerat, en underbar tvål som doftar kanel och en tvålkopp i trä. Det här vill ju JAG ha …

IMG_6750

En chans till vinst får du om du skriver ner din favoritdoft (eller kombination av dofter) i kommentarsfältet. Är det kryddor? Doften av rena lakan? eller något helt annat?

Vinnaren dras på fredag kväll, men jag kommer inte att kunna skicka paketet förrän efter nyår, pga resa. Det får alltså bli en försenad julklapp till dig själv eller någon kär, om du vinner!

Lycka till – och ta hand om er.

 

13 comments

  1. Den doft som jag har nostalgiska minnen ifrån är rengöringsmedlet som användes vid inflyttningen till den första egna lägenheten. Det var LÄNGE SEDAN. Jag tycker om doften av nyslaget hö på eftersommaren.
    För övrigt så kan jag donera resterna av den dryga tvålen så småningom.

  2. Det är ju inte så mycket som slår doften av nybakade kanelbullar i min värld 🙂 Annars är kaneldoft på skönhetsartiklar något jag försökt få till själv för jag tycker det luktar så gott, men inte lyckats så bra. Innan jag blev gravid var min duschcreme med fikon/rosmarindoft också en favorit, men nu är ju doftsinnet helt kajko… 🙂

  3. Doften av nyklippt gräs är ju för härlig, speciellt första gången på sommaren 🙂

    Skönt att du fått komma hem igen!

  4. Åh det finns så många dofter jag älskar. Mina barn…att få känna deras dofter är underbart. Kaffe är en annan favorit, doften av pepparkakor särskilt nu, nybakat bröd….mums och så kokos såklart…..:)

Kommentera

