räddningsmat

Sista veckan före julhelgen och jag gissar att de flesta är lätt stressade. En sak som ofta hamnar i bakvattnet när det ska rusas efter julklappar och hyacinter och julkort och presentpapper och tejp och glögg är vardagsmaten. Vem hinner tänka på mat som ska ätas idag, det ska ju fixas julskinka för bövelen. Men eftersom jag ligger här, oförmögen att rusa runt på stan och trängas med er, så kommer här en lista (!) på räddningsmat. Laga det här så blir kroppen och knoppen glad och du slipper tänka. Jag har stulit recepten lite här å var, men allt är sånt som jag gillar och brukar laga varianter av.

Sallad med matvete, rödbetor och fårost – enkelt och enormt gott. Från Allt om Mat.

recept.9778.460x345

Kycklngwok med cashew – skönt att komma ifrån julsmakerna lite och bra med färgglada grönsaker! Också från Allt om Mat.

kycklingwok-med-cashewnotter

Fyllda laxfiléer – blev fantastiskt gott. Mitt eget recept.

IMG_6465

 

… och till sist en blomkålssoppa, det som nog lagas oftast hemma hos oss bara för att den kan varieras så. Och för att den är så GOD.

301120111154-e1322671648274

 

 

2 comments

  1. Vad trist med sjukdom och sjukhusvistelse. Hoppas att du är på bättringsväg!

    Blomkålssoppan måste jag kika närmare på, verkar supergod!

Kommentera

