ros

Ja, inte den vackra sortens ros utan istället ansiktsros. Det var varken halsfluss eller öroninflammation, men rosfeber. Tjoho. Jag är inlagd på Jorvs sjukhus med dropp o antibiotika. Inatt övergick halsontet i grym huvudvärk o när jag vaknade hade jag ett rött svullet område i ansiktet. not good. Så här ligger jag nu, febern tassar kring 40 men just nu känns det något bättre. Jag låg på akutintaget hela eftermiddagn och man hinner tänka en del. Nu har jag ett annat rum för natten men hoppas kunna få hemvård imorron. Det har man nämligen här – en sjuksköterska kommer hem och fixar med dropp och sånt. Vi är priviligierade som har så fantastisk sjukvård och människorna som jobbar här är vänliga, kunniga och hjälpsamma. Det tyckte jag när yngste sonen var nyfödd och sjuk och det tycker jag idag, ganska exakt 9 år senare.

Jag skulle ju utse en vinnare i Röjktävlingen, men jag hoppas det är ok om jag gör det imorgon. Nu ska jag inta sängläge o dricka lite vatten. Aptiten är inte så stor idag, men jag får elektrolyter som dropp! Kanske man skulle ta en joggingtur. Nä.

Återkommer.

5 comments

  1. Tack snälla. Nej, fick inte åka hem idag fast jag tycker att jag mår bättre. Värdena sa nåt annat, tydligen … får sitta här och skriva to do listor istället.

    1. Bläääh! Håller tummarna att du snart får åka hem. Sjukhus är inte ställen där man vill vara längre tider. Men för att nu tänka positivt: vilken tur du gillar listor…

Kommentera

