krax

Min hals gör ont. Inte sådär lite ”jagblirsnartförkyldont” utan ”jagkanintesväljaspottetont”. Minns inte när jag hade halsont sist. Är det rabies jag fått? Har haft lite stegring – bra finlandssvenskt? ord – där tempen legat på typ 37.5 och jag har känt mig hängig. Imorgon skulle släkten kommit hit för lite julmys men uppgiften kändes helt oöverstiglig och istället ryckte världens bästa svägerska in och erbjöd sig att hysa hela högen där istället. Jag missar mysandet men slipper stå med svettig panna i affären och i köket och just nu känns det som det enda möjliga. Om jag är frisk imorron så får jag väl våldgästa dem. Bidrar iallafall med bröd och dessert, känns hemskt att dumpa hela grejen i hennes knä. Å andra sidan är hon festernas drottning, så hon klarar vad som helst.

Tack S, för att du är så omtänksam.

Jag bjuder istället er på världens bästa kolarecept. Favorit i repris från förra året. Puttrar just nu på spisen – femtifjärde omgången den här veckan eftersom vi kokat kola i tre dagar med olika Sprout-barn. Alla gillar. Inte konstigt alls.

Ja, och om det är nån som undrar så har jag tränat NOLL minuter sen min misslyckade lördagsrunda. Inte så konstigt med den här halsen, men sen skulle jag ju också vila … Man är väl effektiv som kör ihop vila och sjukdom, eller hur?

Lucia imorgon. Alltid lika stämningsfullt. Glöm inte heller att tävla – 2:a adventstävlingen håller på till fredag kl 21!

Kommentera

