2a tävlingen – 2a advent!

Ibland hittar man nya pärlor bland sportmärkena. Röjk är ett sådant – svenskt, innovativt med genomtänkta produkter och rolig design.

Jag har två härliga mössor att lotta ut – en Reverse, som är vändbar och en Logo Only med foder i Röjks eget material Tvister Fabric. Båda mössorna är i 60% mulesingfri ull och 40% akryl.

Tvister Fabric är ett material som kan användas antingen som bas- eller mellanlager. Det är utvecklat för att vara precis lagom varmt, det transporterar bort fukt och håller dig varm. Det är också extremt stretchigt i alla riktningar vilket tillåter ny rolig design – som Röjks Tvister Helmet Hood. Tvister Fabric är tillverkat av 40% återvunnen polyester och plaggen är återvinningsbara. Det gillar vi!!

 
IMG_6698

… man kan ha mössan såhär …

IMG_6700

… eller såhär!

IMG_6701

Logo Only-mössan är ceriserosa, men min kamera tyckte den var hallonröd …

Det är klart du ska tävla om en snygg mössa! Två vinnare får varsin mössa – ange vilken du helst vill ha. Som motprestation vill jag att du berättar när du skulle få allra bäst användning för en ny, varm och stylish ”pipo” (som vi säger här)! Gå gärna in och gilla Röjk på Facebook när du ändå är igång.

Sista dag att tävla är fredag 14.12 kl 21.00. Lycka till!

19 comments

  1. Kom precis hem från en långrunda i snöstorm och inser att jag behöver en mössa! Den mössan jag lånade av mannen var tänkt att ha under cykelhjälm, och uppenbarligen hade den inga skönhetskrav på sig. Jag såg ut som en spermie!!!

    Så jag skulle ha superanvändning av den fina röjk-mössan för att inte skämma ut mig på Kävlinges gator.. Skulle jag vinna vill jag ha den cerisa!

  2. Jag är ganska extremt frusen av mig och värmen försvinner ju som bekant lätt från huvudet, so to say. Jag använder dock inte mössor av estetiska skäl, för jag har inte hittat någon som är tillräckligt snygg. Jag skulle gärna ha en Röjk-mössa, för de ser riktigt snygga ut. Om jag vinner vill jag helst ha den som inte är rosa 😉

  3. Oj den gröna pipon e nätt så skulle gärna vinna den. Jag går sällan ut i träningssyfte i vinter men skulle ju kunna ha den på mina promenader – om de blir av då. Annars får den fungera som vanlig vardagsmössa 🙂

  4. Kom precis hem från en runda och kan konstatera att det var svinkallt om öronen. Inför vinterns skidlopp är jag i stort behov av värmande skön mössa och de där var bara så coola!

  5. Den gröna är supercool och eftersom jag inte är supercool av mig utan tycker det är coolare utan mössa, så borde jag definitivt få chansen att bli supercool på riktigt!

  6. Åhh, den cerisa skulle passa perfekt till mina löparkläder:-)
    Om jag vinner denna mössan ska den få vara med på mina löpturer nu när det är kallt ute, jag är en frusen person och tycker det är kallt långt in på våren, så den skulle bli flitigt använd:-)

  7. Åh, jag älskar mössor (ja, jag var en sån som hade mössa på mig inomhus i högstadiet…). Skulle vara fint med en ny fin mössa till mina utlekstunder med mina egna barn och barnen på jobb. En mössa hade också värmt skönt på de inplanerad joggingrundorna och på mamma bootcampen:)

  8. Najs! vore skönt att få en mjuk och varm mössa som inte släpper in så jättemycket kall luft. perfekt att ha när man rör sig ute nu i vinter. 🙂 den gröna ser ut att vara den sköna. 😀

  9. Om jag vinner en mössa från Röjk, hett om öronen jag skulle då få. Den gröna pipon skulle vara ”rein röik”, om ”På studs” lät den till mig gå!

  10. ÅÅÅH! Den gröna skulle passa denna böna! Skulle ha den civilt, då jag hänger eller lattjar med Valter på gården eller i pulkabacken. Vill gärna vara snygg också då!

  11. Skulle verkligen behöva en mössa i ylle då jag allt som oftast kombinerar löpning med att föra och hämta barnen på dagis och i parken. Att stå i svettig mössa och övertala sina barn att komma med är ingen höjdare. Med den ceriserosa mössan (som skulle matcha min jacka) slapp jag frysa om mitt lilla huvud.

  12. Som ganska nybliven löpare har jag ett stort behov av att utöka och hotta upp min träningsgarderob. Den rosa mössan vore ett välkommet tillskott för de kalla långpassen på vintervita vägar.

  13. Behöver såklart en rosa löparmössa…på alla morgonpassem behövs en färgklick på mitt huvud…. Åh va jag vill vinna just denna gången!

  14. En cerisemössa skulle sitta fint. Då slapp jag problemet med att maken tar mina mössor. Nu har jag bara ett par svarta mössor (nej, inte i merinoull, bara vanliga) Saken är den att maken svettas kopiösa mängder och varje gång jag ska bege mej ut så hittar jag antingen en mössa som stinker gammalt svett eller så en som fortfarande är plaskblöt om han just kommit in. Det här eftersom han påstår sej inte ha någon egen mössa och tar den enklaste lösningen genom att dra på min. Så om jag fick en egen cerise mössa så tvivlar jag på att han skulle råka ta den av misstag och han fick nöta mina gamla bäst han ville 🙂

  15. Mina motiveringar till att vinna den fina gröna mössan är:
    1. Den är mycket färggladare än min svarta mössa.
    2. Den är mycket färggladare än mitt gråa hår.
    3. Den är mycket varmare än mitt tunna hår
    4. Den skulle göra att jag ser betydligt yngre ut.
    5. Du behöver inte köpa någon julklapp till mig.

    Detta måste väl vara en vinnande motivering!? 🙂

  16. Vilka snygga mössor, måste absolut tävla! Jag skulle verkligen behöva en snygg mössa att använda för alla utomhussporter denna vinter!! Skulle jag vinna vill jag helst ha den grön/blåa 🙂

  17. Jag vill delta i tävlingen, båda är fina men skulle helst ha den gröna. En snygg mössa skulle vara en extra morot att komma ut på en löptur i extra kallt vinterväder.

  18. Oj en sån färgklick i vardagen! Dessutom ser den ut att vara perfekt till skidspåret. Så behöver jag inte frysa om öronen då jag susar nerför backarna. Dessutom har jag ingen vinter-sportmössa. Båda mössorna är jättefina, kan inte bestämma mig vilken som är mera jag.

Kommentera

