självständighetsträning

Idag vaknar vi till Finlands 95:e självständighetsdag. Det är en ledig dag och allt är stängt. En väldig tur att jag kom ihåg att handla igår, för ikväll kommer vännerna hit.

Jag tänkte att man kunde fira med lite självständighetsträning, kanske? För att hedra de egna valen och den fria tanken. Min plan är att ge mig ut på en löptur sådär vid lunch och sen tänkte jag helt självständigt svänga ihop en förhoppningsvis god fisksoppa med saffran till kvällen. Om jag känner mig bunden till diverse göromål så vet jag att löpningen skjuts upp ända tills det blir alldeles för sent, så här hyllar vi alltså friheten och kör på jogg mitt i husstädning och matförberedelser.

Ni kommer väl ihåg att tävla? HÄR hittar ni den första adventstävlingen – ni har till fredag kväll på er och så kommer det en helt ny tävling på söndag! Spänningen är total! Det känns som julafton att få ge bort fina saker till fina er.

Nästa jultips jag lägger upp blir Världens Bästa Kola. Utan konkurrens. Chokladkola blir inte bättre än såhär. Kom tillbaka och kika så får ni receptet!

Ja, just det. Träningen idag skulle varit 90 min yoga, men kom EN MINUT försent pga vägarbete, så dörren till studion var tvärstängd och jag fick vackert köra hem igen. Snopet och dumt. Det blev istället mycket ofokuserade och splittrade styrkeövningar med barnen runt benen framför tv:n. Några plankor, några armhävningar, några situps och lite rumpbrännarövningar. Bättre än inget!!

 

 

Kommentera

