yrsel

Konstig morgon och dag. Vaknade och var rejält yr, gungade mig nerför trappan och höll mig i köksbänken när jag lagade frukost. Det känns bättre nu, men det är klart obehagligt att vara yr. Kanske överkänslig mot kyla? Kanske måste jag åka till nåt varmt land efter nyår? Tycker själv att det låter sannolikt. Jag försöker övertala bästa mamman (hej mamma) att följa med mig på yogaresa till Thailand i januari, men hon vill inte åka till Thailand för hon har aldrig varit där. (sorry mamma …) Eller nåt. Om ni har bra argument som kan få henne på bättre tankar så skriv dem nedan!

Igår blev en dag fylld av pepparkaksdeg i olika former, mandlar, första glöggen och en stadig lasagne. En mikrojogg på 5 km i vinterlandskapet och ingen träning alls utöver det. Kolhydraterna hoppade ut genom öronen och jag sov extremt dåligt. Idag har jag ännu inte tränat, men planen är ett pass BodyRock senare ikväll. Om jag inte trillar omkull.

Grön dag idag, det är ju måndag! Ska se vad jag kan rådda ihop. ”Det blir väl kikärter och nåt konstigt igen” säger äldste sonen. Jag var mer inne på mozzarella och tomater, men as you wish, sötnosen min …

Härligt att så många vill vara med och tävla! Om du inte har sett tävlingen så la jag upp den igår, in och lämna ditt bidrag – vinsterna är kanon och fler blir det nästa helg!

IMG_6644

”born to run” Mumin 

IMG_6654

 

pojkarnas egenhändigt ritade och bakade pepparkakshus

Kommentera

