avrunda

Sista veckan i november. De flesta pratar om december, advent, julpynt och glöggmys. Vi har inte öppnat glöggen ännu och några julstjärnor hänger inte i fönstren – de kommer upp dan före första advent hos oss.

Dags att avrunda den här hösten, för det lovas snö mot slutet av veckan. Då räknas det som vinter. Jag kommer att göra lite förändringar på bloggen efter nyår hade jag tänkt, men planerna är ännu under utformning och vi får väl se vad det blir.

Liten sammanfattning, då.

Enligt Funbeat har jag tränat såhär. Det inkluderade 3 veckors nästan-löpvila, 5 dagars halvförkylning och ett par veckor med mycket modest löpmängd efter löpvilan. Snitthastigheten ser väldigt ledsam ut, men det är faktiskt för att alla Tuffa Tisdags-pass ligger med och då låter jag klockan gå. Helt ointressant egentligen, den här hösten struntar jag i farten, har inte ens använt pulsbältet.

Totalt tid: 5104 min / 3d 13:04:29
Total sträcka: 528,9 km
Antal träningspass: 77
Antal dagar med träning: 64 (53,3% av 120 dagar)
Snitt sträcka per vecka: 30,85 km (baserat på ca 17,1 passerade veckor)
Snitthastighet: 8,13 km/h
7:23 min/km

Jag har varit ganska frisk såhär som på den där halvförkylningen som irriterat, mitt ben har blivit bättre men jag är fortfarande gruvligt stel i kroppen. Har inte yogat så mycket som jag borde, men jag har tränat mer styrka än tidigare, om än bara korta pass.

Jag har ätit som en häst. Mycket bra mat, mycket grönsaker men även alldeles för mycket av det där andra som jag borde undvika. Kraften har inte riktigt funnits där för att undvika eländet, även om jag gjort några halvhjärtade försök. Kroppen har ändrats jämfört med förra hösten, jag väger mer men är starkare. Något extrakilo är oönskat, något kan få stanna i form av muskler. Inte för att jag vet så noga, jag undviker vågen.

Jag har gått några gånger på massage men jag borde unna mig det oftare. Om man aldrig går på ansiktsbehandlingar och spa, om man inte har salongsnaglar och om man varannan gång färgar sitt gråa hår hemma så borde man veta bättre än att snåla på massage. Ringer och bokar in nästa tid NU. (Måste visst ringa frissan också …)

Jag har shoppat 0 löpskor, 1 underbart Casall-linne, 1 Casall-bh (love, love), 1 ny vinterlöpjacka från Salomon – helt magiskt bra, 1 Arc´teryx Eon merinounderställströja, dito Rho merinolångkalsonger, dito tunn fleece. Allt på superrea. Allt ska användas (utom kanske linnet då) under många härliga vinterturer och när jag åker skidor. Bra grejer gör träningen roligare. Så är det bara.

Jag har rensat ut gamla träningskläder och gamla kläder och imorgon lämnas alla säckar till insamling för Karelen. Vi gör det varje år, vinter och sommar och det är det bästa sättet att hålla ordning i skåpen. Små och stora kläder, allt från pojkkalsonger till vuxenskor. Allt behövs.

En rätt så bra höst. Om man bortser från mängden regn.

Ha en bra måndag, hörni.

 

5 comments

  1. Låter som om hösten varit riktigt bra! Vintern kommer också att bli bra, och den verkar dyka upp till helgen enligt foreca…

Kommentera

