grattis på studs!

För några dagar sen fyllde bloggen 1 år! Grattis, faktiskt!

Man ska stanna upp och reflektera när man har möjlighet. Det gör jag nu.

Precis i början fick jag en relevant fråga; ”Varför bloggar du och vad tror du att det ska leda till?” Just då kände jag mig kanske lite trängd eftersom jag inte hade något bra svar, men jag blev påmind om att fokus och mening oftast leder till bättre slutresultat och därför formulerade jag följande för mig själv:

Jag började blogga för att jag ville vidga mitt nätverk, jag ville försöka inspirera andra och jag ville få hjälp med min träning genom ett visst mått av press. Jag hoppades också kunna knyta bra och användbara kontakter på jobbfronten, både för Sprout och för olika typer av frilansjobb.

Har jag lyckats? Har alla timmar framför datorn lett till något konkret? Well. Mitt nätverk har definitivt vuxit, i kvadrat. Jag har lärt känna nya bekanta, kommit i kontakt med många likasinnade och jag har fått massor av hjälp med min egen träning, hjälp som jag har kunnat använda mig av på Tuffa Tisdag och Tempo Torsdag. Jag har imponerats och inspirerats av många och några har jag fått nöjet att träffa på riktigt. Plötsligt har jag en grupp nya vänner som man kan åka på löpresor med eller som jag kan ta en joggingtur med när jag kommer till Sverige. Tuffa Tisdag har fått några deltagare via bloggen och det är verkligen fantastiskt roligt – ni vet vem ni är. Tack för att ni kommer!!

Sprout är fortfarande nytt och det finns inte mycket medel till marknadsföring. Det mesta sker via hemsidan och via facebook, men bloggen har också hjälpt – framförallt med kontakter. Ett speciellt tack till Kakkakaffe, till Johanna och till Linn som har hjälpt mig att hitta bra personer i Vasa!

Men framförallt, det är så kul att blogga! Det är roligt att fundera, ibland svårt att formulera men alltid fantastiskt härligt att läsa när ni har velat kommentera. Det betyder mycket för mig, någon läser det jag tänkt och vill ge respons. Tack!

Hur går man vidare härifrån? Nya mål eller business as usual? Just nu känner jag inte något behov av att ändra på bloggen. Visst, jag inser att min blogg inte är så grafiskt tjusig som många andras, men det är ok just nu. Det kommer säkert en uppdatering vad det lider. Jag tror att jag fortsätter ungefär på samma vis, kanske med något tydligare struktur. Säkerligen med listor och utmaningar som vanligt …

Men – en födelsedag måste förstås firas! Det ska göras under december med pukor och presenter till er som läser och återkommer. Jag har lärt känna lite nya varumärken under det gångna året och jag vill gärna dela med mig till er. Produkterna är fantastiska men människorna bakom är något alldeles extra, det är sånt som gör att jag blir en trogen kund och nöjd konsument.  Så, håll ögonen öppna när vi närmar oss advent, för då blir det utlottningar! Tänk så bra att jag inte har tjugotusenmiljoner läsare, för då blir vinstchansen förstås desto större! haha.

Kram till er allihop, tack för att ni är mina läsare och för att ni gör mig så glad! Kom gärna tillbaka!

suddfoto av juniorfotografen – post run och glad!

One comment

Kommentera

