triss i Annor

Trots gråväder blev den här söndagen en fullpoängare. Lite fönsterbågar målade, lite jobb gjort. En riktigt skön runda på dryga 14 km från stan ut till Arabiastranden och tillbaka, i bästa sällskapet med Anna och Anna. Annas knä bråkade på nytt och hon tog spårvagnen hem, hoppas att doktorn kan hitta vad som är fel. Mina ben kändes ganska okej men jag är absolut mer sliten nu än för ett halvår sen. Det känns som att man åldrats flera årtionden under sommaren och hösten, benen värker lite här och där och jag är stel. Kanske man borde ta det där med massage på allvar?

Söndagsmiddagen blev hemlagad pizza. Magiskt god med fantastisk tomatsås. Känslorna svallade i pizzaköket, mjöl överallt och bråk mellan småkockarna och storkocken men till slut kom maten på bordet och det blev fulla poäng. De här söndagsmiddagarna är en tålamodsprövande grej – det är skönt att slippa laga mat men oftast blir det sånt liv i köket att jag måste hålla mig undan för att inte tappa förståndet.

Imorgon åker jag till Vasa för att ha informationstillfälle för Sprout. Om du är i krokarna så kom och säg hej!!
Ingen löpning imorgon eftersom jag kommer hem supersent men sen är det en vanlig vecka igen. Utan vin …
Kommentera

