bomber och granater

… i det här fallet står bomber för städbomber. Vintersolen avslöjar obarmhärtigt allt damm och otvättade fönster. En av baksidorna med att ha kontoret hemma, man blir svårt distraherad av vardagliga ting. Idag är det fredag och det betyder städning. Tror jag skjuter upp det en liten stund.

Nu är det säsong för granatäpplen. Inte lokalproducerade och snart kommer väl någon larmrapport om hur den superpopulära frukten verkligen växer och skördas (då vet ni var ni läste det först) men tills dess väljer jag att blunda och njuta. Det är något med de där små glasartade fröna, lite bittra och ibland syrliga, men oftast söta och väldigt goda till frukost. Granatäppel är rika på c-vitamin, folsyra och antioxidanter och studier har visat att de små röda kan fördröja hudens åldrande. Om man äter några kilo om dagen så minskar kanske rynkorna?

 

Dagens träning blir en lunchjogg och sen den där kvarten styrketräning. Jag ska försöka montera upp min TRX inomhus, men vill gärna ordna en mjuk stoppkloss först så att jag kan sätta remmarna i dörröppningen utan att helt förstöra dörren. Återkommer med det.

Löpvila imorgon och sen en längre tur på söndag, så kan jag summera en riktigt bra vecka med blandad motion med löpning, Tuffa Tisdag, pilates, jogging, styrketräning av olika slag hemma och långjogg. Bara den där massagen som fattas för en riktig supervecka.

Förresten – jag är mindre sömnig idag! Joggen igår gjorde susen. Kanske är man friskluftsberoende?

 

 

5 comments

  1. Granatäpplen är ju grymt goda! Köpte dessvärre en fryst variant en gång och det var inte lika roligt….ha en bra helg!

  2. Jag borde också städa, det ser ut som stryk på alltför många ställen i lägenheten. Men jag vill inte, så då tänker jag inte göra det heller 😉

  3. Säsong, ja. Och nej dom kanske inte är lokalproducerade. Men färgen och smaken gör mig lycklig! Tröstar mitt miljösamvete med att säga att lycka är viktigt. Njut av granatäpplena!

Kommentera

