zzzzzjukan ….

Igår kväll kom den stora tröttheten över mig. Jag blev så fruktansvärt sömnig och helt slut, bara sådär. Kan det ha varit pilatesen? Eller det faktum att jag inte fått någon frisk luft igår? Jag sov som en sten och vaknade lika sömnig och tung. Ögonen klipper och kroppen känns sovande. Det är en väldig tur att har har bokat löpträff ikväll så att jag kommer UT, annars somnar jag väl vid sju …

November är en tung månad, det blir bara mörkare och man längtar bort. Superfoods och vitaminer och olika hjälpmedel funkar till en viss del, men det räcker inte hela vägen. Man borde undvika socker (man blir väldigt trött av socker tyvärr) och man borde verkligen få dagsljus, utomhus, varje dag. Lättare sagt än gjort för de flesta.

Jag var så sömnig imorse i bilen att jag på frågan ”Mamma, fanns det radio när du var liten (våldsamt skratt)?” svarade ”Jag är faktiskt INTE från medelåldern!!” suck.

Dags för dagens Sprout. Som tur är kör vi grönsakstema, så det blir iallafall en hel del vitaminer i eftermiddag!

Sen ska ju en kvarts styrketräning också hinnas med före sömnsjukan får övertaget. Det hjälper nog.

One comment

  1. Ja det är nästan skrämmande hur mycket mer sömn man (iaf jag) behöver under vintern. Och så borde alla verkligen få åka till solen i typ slutet av januari.

Kommentera

