green day, grey day

Men VAD är det för fel på november. Idag blev det ljust vid 11 och mörkt vid 12. Kändes det som och då regnade det inte ens. Jag gick här och väntade på att kroppen skulle vara stel och trött efter de sista dagarnas kilometerhamstrande, men det kändes ganska okej och när Sofie ville springa så hängde jag med. Haha, jag var stel och trött, visade det sig. Som vanligt skuttade hon rundor runt mig och berättade hur långt det var kvar tills jag fick gå uppför branta backen, men jag viftade med vit flagg och gick några meter här och där. Jag märker att löptekniken är helt som bortblåst, nu är jag tung i rumpan och lubbar framåt i sittande ställning. Måste bättra mig.

Det var lättare att jobba efter att man samlat 9 kilometer och nu när jag tittar ut på regn och mörker är jag mer än glad att jag gav mig ut, för annars hade jag suttit med 30 km kvar på 2 dagar, kan jag säga …

Måndag – då blir det vegetariskt. Green day on a grey day. Jag försöker mig på soppa på butternut squash och hoppas att den smakar mindre pumpa än pumpa gör. Det är nåt med pumpa som jag inte klarar av. Har pimpat soppan med gårdagens ugnsrostade rotsaker också, så förhoppningsvis blandar sig smakerna. Varma rågbrödsmackor i våffeljärnet (ny favorit hos oss) och så är middagen klar.


typ såhär känns det ute

Kommentera

