sunday feeling

Mitt kilometersamlande har blivit lite hackigt – noll kilometer två dagar och lite fler andra dagar. I fredags blev det inga meter promenerade alls pga ösregn och trötthet och igår joggade jag tunga 7.5 km, så nu ligger jag 12.5 km back om jag ska vara ikapp idag. En del tänkte jag ta igen på ett långpass om en halvtimme. Det är dimmigt, vindstilla och mycket senhöstigt ute – sådär som man kan tänka sig att det ser ut i England en dimmig höstdag.

God mat lyckades vi med igår. Lax med spenatfyllning, blomkålspuré och en sallad. Idag blir det lammrostbiff och en riktigt smarrig chokladkaka. Återkommer om det.

färsk spenat, philadelphiaost och lite salt


… fyll i fickor i laxfilé, salta lätt

laga i ugn, 200 grader, ca 20 minuter. Lite pressad lime on top!

Ut och få frisk luft idag! Gå, cykla, jogga, hoppa. Helst i dagsljus. Det behövs inför veckan. Vi har ju måndag, tisdag och onsdag kvar på #10mil10dagar!! Hur går det för er som hängde på?

7 comments

    1. Härligt! Jag är på 67.5 om man ska vara noga, så nu får jag bita ihop om jag ska orka med de sista dryga 30. Men som sagt, promenixer räknas!!

    1. Japp, jag använder faktiskt 12%-ig – enda produkten som jag använder lättvarianten av, den har inga tillsatser och jag gillar att den är lite syrligare. Men funkar förstås med vanlig!!

Kommentera

