i morgonteve!

Idag debuterade jag i tv, i svenska Yles program Min Morgon. Där satt jag och försökte förmedla lite kring barn och matlagning. Jag vet inte om det gick så bra, men det var intressant och väldigt kul att få chansen. Studiosmink fick man också. Jag frågade om sminkösen inte kunde tänka sig att komma hem till mig varje morgon men fick inget gehör på den idén. Så synd.

För er som bor i Finland kan man se programmet via länken nedan. Jag och Kenneth är med i slutet, vid 01:13 ungefär.

Min Morgon

För er som bor i Sverige kommer en repris ikväll och den kan man se utanför Finland. Jag lägger upp en länk efter kl 19 till den.

Igår började jag dagen med jogg och avslutade med Tempo Torsdag. Det var bara jag som kom men det passade utmärkt, hade inte orkat köra några riktiga intervaller. Jag försökte fokusera på att hålla ca 1000m i något högre fart, några gånger – och det gick väl sådär. Men benen var mycket piggare än på morgonen konstigt nog och jag skrapade ihop 12.5 km som gav en total på 20 igår. Ikapp i kilometerjakten! Idag vräker det ner och den inplanerade promenaden skjuts upp tills det möjligtvis är lite mindre blött. Eller får jag bara klä mig efter väder helt enkelt.

Ikväll blir det goda ostar, något lätt till middag och en film. Det känns som en plan.

 

Kommentera

