pust

Det var ju en prima idé att dra igång en utmaning när man själv är trött redan dag 2. Hm. Men, ingen har ju sagt att jag måste springa, jag kan faktiskt gå också. Nu är jag ”ikapp” och har gjort 20 km på 2 dagar. Kan förstås fördela det annorlunda men jag vill inte gärna halka efter redan efter andra dagen. Blir lite jobbigt på slutet … Det får bli promenad imorgon. Joggå, kanske?

Idag blev det Tuffa Tisdag med lite annorlunda upplägg. Dels sprang vi rundan på ”fel” håll – spännande bara det. Dels sprängde jag in styrkeövningarna som pulshöjare snarare än att vi stod still och gjorde dem. Känns i kroppen. Det blev grodhopp, mountainclimbers, krabbgång, armhävningar mot stock, triceps mot parkbänk, kompispushar, benböj, larver, backintervaller, magövning i par och så jogg mellan alla. Och ganska många övningar flera gånger. Pust.

Jag ska åka till Stockholm och gå på Allt för Hälsan-mässan. Ett bra upplägg för mig, både hälsa och mat (Mitt Kök) och vintersport på en gång. Det blir möten och träffar och inspiration, hoppas jag. Har satt upp en målsättning för resan, vilket känns bra. Någon annan som ska dit?

På tal om målsättning. Idag lyckades jag säga något klokt på träningen. Om du vill springa ända bort till gatlyktan – sätt då målet 5 meter EFTER gatlyktan. Då pushar du dig själv hela vägen – förbi lyktan. Vi är ju sådana, vi förbereder oss på att vi då ska sluta springa vid lyktan och saktar därför ner lite före. Alltså:

Sätt målet högre än du tänkt så når du längre än du trott.

#10mil10dagar – ni följer väl med??

 

2 comments

Kommentera

