crossfit!

Klockan är 14 och jag känner för en tupplur på soffan. Det blev en tidig start idag. Son nummer 1 skulle följa med på jakt – i drevet – så halv åtta var han skjutsad till kompisen. Varm choklad i termos, dubbla yllevantar och röd mössa. Minus sju grader ute. 
Klockan nio var jag på plats i Crossfit Central Helsinkis lokaler. Obligatoriska ruffa väggarna och enkla inredningen – check. Gammal lagerlokal – check. Timmen var bra men eftersom det var intro/prova på så blev det inte speciellt jobbigt, det visades och diskuterades och justerades. Precis som det ska vara när det är prova på. Uppvärmningen med löpning och olika rörelser kändes bra, kroppen har inte helt gått i ide tydligen. Vi fick instruktioner och gjorde sen dagens WOD = Workout Of the Day.

10 min AMRAP (As Many Rounds As Possible – japp, man behöver en ordlista …) av:

  • Stående pullups i ringar. Hette något annat som jag glömt.
  • Walking lunges med vikt
  • Kettlebell swings.

Vi var bara fyra stycken. Mycket stolt när jag insåg att jag inte var sämst eller svagast. Faktiskt tvärtom. Bra kroppen!!

Jag tror att CrossFit skulle passa mig ganska bra, jag gillar att bli pushad till utmattning. Då slipper jag själv tänka. Gymmet är fullt dock, jag får vänta tills det blir en plats ledig eller ännu bättre – tills det öppnar något närmare oss. Lite väl långt att köra för att träna.

 

 

One comment

Kommentera

