fånga den där

Hur ofta sitter man inte och funderar på vad som kunde hänt om man bara hade. Vågat, satsat, försökt, gjort. Fångat idén och ögonblicket. Kanske känslan är som starkast när man är fast i ett jobb som man är lite tveksam till, eller om det är dags för en förändring. Som egen företagare måste jag lyfta upp de här tankarna ofta, för det är genom förändring och förflyttning som det händer saker. Igår kväll dök en idé upp som har legat och flutit lite lojt under ytan en tid. Imorse läser jag hos Jessica och blir ännu mer övertygad. Det finns något här, något som man borde följa upp. Försöka sig på. Testa. För tänk om jag inte tar chansen utan snällt lämnar den till någon annan? Vore irriterande.

Fram med penna och papper. Det här måste analyseras.

Under tiden jäser en fördeg i köket. Jag köpte Martin Johanssons underbara bok Bröd och Pizza och blev inspirerad att sätta nya surdegar och börja baka bröd igen. Jamen kolla – vilken skön stil! Han har en underbar blogg också – paindemartin.se, den följde jag för några år sen.

martins bröd och martins bild – inte min. Ännu ….

Kommentera

