på nytt

Vi är hemma igen – och på nytt är det måndag. Den 43:e måndagen det här året – vilket innebär att det borde vara nio veckor kvar till julafton. Känns väl ganska okej på nåt sätt. November brukar oftast bara bli en transportsträcka, höstens finaste tid är slut och vintern har inte kommit igång. Kanske man kan skippa november?

Förra veckan hade jag som målsättning att motionera åtminstone 7 timmar. Jag lyckades nog skrapa ihop det rätt väl, lite beroende på hur man räknar en massa timmars raska promenader genom Stockholm. Antingen blev det 7.5 timmar eller så blev det närmare 12 … Spelar ingen roll, frisk luft har vi fått och fötterna ömmar lite.

Jag tog en morgonjogg i fredags och i lördags hängde jag med Running Sweden på deras långpass. Fint att träffa vänner från terränglägret i Sälen i augusti och alltid trevligt att springa med nya personer. Jag följde med gruppen som skulle hålla 5.40-6.00 fart och stundtals kändes det otroligt tungt. Inte så mycket för farten men benen var trötta och den goda middagen (och ja, två glas av det goda vinet) kvällen innan kändes definitivt i kroppen. Jag var på väg att backa ur precis innan vi sprang upp på Västerbron men blev övertalad att hänga med – och jag lyckades på nåt vis springa bron både fram och tillbaka. Så har man Västerbro-debuterat också! Inte så farligt som jag trodde och kroppen lyckades nog piggna till lite, trots det trista grå och regniga vädret. Vi skiljdes åt vid Stadshuset och jag sprang genom stan längs med vattnet tillbaka till hotellet. 16 km blev det – och benet gjorde inte ont en enda gång. Alldeles härligt.

Igår blev det promenad i några timmar och sen tog vi båten österut igen. Nu är jag full av mat, jag har druckit upp månadens vinkvot och jag har faktiskt motionerat riktigt bra förra veckan. En bra kombo!

Nu är det fokus på en ny vecka. Det kommer att hända en hel del spännande saker, inkluderande tv-reportage, träning, möte i Vasa och lite annat. Kan bara bli bra!

Glöm inte bort att vi ska bli starka och få grymt snygga armar till jul – häng med på Sofys armhävningsutmaning! Nytt program upplagt idag. Jag gör mina lite senare idag.

 

 

nyfikna surikater på skansens akvarium – de funderar nog inte så mycket på armhävningar

4 comments

  1. Låter verkligen som att du fått ut det bästa av två världar dvs träning och njutning av god mat och vin-underbart! Härlig helg och fulladdade batterier gissar jag! Håller med om att vi skippar november…..årets segaste månad!

Kommentera

