en timme om dagen

Eller 7 timmar den här veckan!

Jag kände att jag behövde en utmaning, så jag kastade ut förslaget om att träna en timme per dag, på twitter. Det kan vara vad som helst som gör dig glad. En rask promenad, styrketräning hemma, en jogg, några plankor här och där, benböj i reklampausen, gymträning, yoga, cykling – vad som helst, nedbrutet i hur små bitar som helst. Sålänge räkneverket stannar på 7 timmar på söndag kväll. Nu är det ju tisdag och de som inte började igår får i rättvisans namn kanske börja imorgon och då tänka bort 2 timmar. Eller så har du kanske redan tränat 2 timmar och är helt i fas?!

Igår gick jag fram och tillbaka till butiken. 11 km totalt. 1h 20 minuter. Alldeles outhärdligt tråkigt. Tråkig väg, tråkigt väder, tråkiga hus. På kvällen gav jag mig i kast med Sofys armhävningsutmaning. Räknade till 20 hävningar på tårna. De två sista var det lite hängmattevarning på. Blev lite överraskad, tänkte lägga av efter 10 men så gick det visst att göra tio till. Konstigt.

Idag blev det Tuffa Tisdag med jogg dit och hem – 1h 40 min träning. Alldeles makalöst härligt. Varje gång jag kommer dit och ser alla vänliga, glada och träningssugna som står och väntar blir jag varm inombords. Tänk att de vill komma och träna. Tillsammans. Utomhus. Trots mörker och skruttväder. När vi skiljs åt har axlarna sjunkit ner, man ser röda kinder under mösskanter och svettiga leenden. Jag är helt beroende av det här. Det ger så enormt mycket.

Jag tror bestämt jag ligger på plus nu. 3 timmar, 2 dagar. Bra. Då har jag en tillgodo! Kom med du också! På twitter finns vi på #1hTräningPerDagV42

 

 

 

5 comments

  1. Bra utmaning det där och härligt tränat! En timme om dagen borde alla kunna få in!

Kommentera

