i rörelse

Det blir en del rörelse i höst. Inte bara rörelse som i motion – även om jag hoppas att det blir massor av den sorten – utan också i livet i övrigt. Jag planerar för hur företaget ska kunna utvecklas och röra sig framåt. Små steg, men i rätt riktning. Det är bra att göra misstag i liten skala, men sen måste det finnas en balans så att man också vågar ta kalkylerade risker. Det lät väl vuxet och bra. Hm.

Resa är också rörelse. Några vändor till Stockholm är inbokade, bland annat en familjehelg i oktober. Hoppas vi hittar något kul att göra – jag har en lista med funderingar. Sen är det boendet – vill man bo på hotell eller ska man testa något roligare, som Långholmens vandrarhem eller af Chapman?

Om allt går som det är tänkt så blir det också ett roligt event i storstan i början av november, men det får jag återkomma om. Går sen den dagen bra så finns det fler av samma sort inplanerade!

Rörelse i form av motion blir det mer och mer. Jag mår bra av att röra på mig varje dag – och det räcker med en rask promenad för att kroppen ska bli glad. Jag känner hur benet blir bättre för varje dag. Fantastiskt skönt. Tack till alla som har skickat uppmuntran, en ischiasnerv i kläm är verkligen inget att bli knäckt för men jag har ändå blivit glad för alla era vänliga tankar.

Igår körde vi en verkligt Tuff Tisdag. Jag tror att alla blev ganska trötta, men om man vågar ta i lite extra ibland så märker man hur man utvecklas snabbare. Nästa gång blir det lite lugnare – och däremellan ska vi våga oss på lite intervaller på Tempo Torsdag imorron. Det är härligt att röra sig i grupp. Man orkar så mycket mer, man vågar vad som helst och man blir så mycket gladare när man får dela upplevelsen. Tack till alla som orkar komma och som ids lyssna på mitt tjoande – det är nog ganska påfrestande ibland …

Nu ska jag sätta den här kroppen i rörelse iallafall. Jag vet inte om det stämmer som det påstås, att bara 15 minuters motion om dagen räcker för att förbättra formen. Man kan ju alltid testa! Dags för BodyRock, en dusch och sen iväg på lunchträff.

de här små mungbönorna är också i rörelse – de står mörkt för att groddas och så sköljer jag dem nån gång per dag – man ser hur de växer för varje dag!

 

4 comments

  1. Underbar känsla och vad spännande med företaget! Har också ett eget företag…..borde kanske bolla lite idéer? 🙂

Kommentera

