det gick!

Jag sparkade ut mig själv i regnet igår – och min fina regnjacka levererade. Förvisso blöt på insidan men det var snarare av min egen värme än regnet. Jag frös inte och det var just sådär skönt som jag hoppats att det skulle bli. Framförallt ganska stolt över att jag inte bara stannade inomhus.

Igår gick också strandmarathon och halvmarathon av stapeln här. Många sprang och kämpade i ännu ett nedkylt och regnigt lopp. Jag undrar hur sannolikt det är att nästan alla lopp på ett helt år drabbas av skitväder, i Sverige och Finland. Det ska bli intressant att se hur Lidingöloppet blir på lördag, jag hörde nån rösta på risk för snö …

Eftersom det är ny vecka och eftersom jag faktiskt lyckades övertala mig själv till träning igår så kommer här en veckoplan som borde gå att följa, för bättre välmående!

  • Måndag: Uppvärmningsjogg och inomhusstyrkepass – får bli BodyRock idag. Behöver piggas upp.
  • Tisdag: Morgonpromenadjogg och Tuffa Tisdag
  • Onsdag: Yoga – förhoppningsvis
  • Torsdag: Morgonpromenadjogg och Tempo Torsdag!
  • Fredag: Yinyoga
  • Lördag: Jogg när pojkarna har handbollsturnering, något ska man väl kunna få in?
  • Söndag: Vila – eller så tar vi lördagens jogg här.

Nu sitter jag här med målarfärgsdoft i näsan och jobbar. Nya Sproutkurser startar i slutet av oktober och det gäller att marknadsföra dem ordentligt. Det blir nytt i Helsingfors, Munksnäs, Grankulla och Mattliden – hör av er om ni är intresserade!

Mamma och pappa har åkt hem igen. Vi är en lyxkompost och välklippta syrenbuskar rikare, förutom sällskapet då. När man bor långt från varann är det alltid lika vemodigt att skiljas. En del av vuxenlivet.

Varm tröja på – fram med ullunderställen. Hej hösten!

 

One comment

  1. Härligt när man övertalar sig själv att ta sig ut i regn och rusk! Oftast ÄR det ju skönt när man väl kommer igång!
    Jag hade sol och +15 grader när jag sprang förra helgen. Men det är nog ett av få lopp som varit fina, så jag skattar mig lycklig. 🙂

Kommentera

