från kola till kolsyra

Om måndagen var seg så blev faktiskt tisdagen alldeles bubblig. Jag tog mig ur koman, fick saker ur händerna och mådde mycket bättre. Eftersom det var tisdag blev det förstås Tuffa Tisdag och där kände jag mig som en sodastreammaskin. Bubblor överallt, glada deltagare, fuktig skog med perfekta stigar, höjder och fallna träd – allt som gjort för att användas när man tränar sig glad. Vi kämpade hårt igår men alla log och nånstans på slutet började det regna. Det kändes bara skönt. Jag sprang hem, fortare och fortare och till slut kändes det som att jag kunde fortsatt for ever. Fullständig runner´s high. Jag tar med mig den känslan in i den här grå dagen.

Insåg att jag gillar att springa bredvid någon som cyklar i jämn takt. Det blev nästan lite meditativt, jag slapp tänka på någon annans steg bredvid mig. Cykeln drog mig lite och det var lätt att ändra fart. Kanske man får låna mannen på nytt för draghjälp, igår funkade det verkligen.

Idag får vi bästa besöket, mina föräldrar kommer och vi ska blanda vardag med lite äventyr. Kom just på en sak som jag och mamma ska göra på fredag. Fast det kan jag ju inte skriva här.

 

 

 

4 comments

    1. ja, det var så himla gött på nåt vis. Benen bara gick av sig självt och det var mörkt och lite varmt runtomkring, sådär höstfuktigt och fint. Mer sånt!!

Kommentera

