som kola

Segt, är det. Nu har jag hamnat i den där spiralen som jag har så svårt att komma ur. För lite träning för att jag ska må som bäst, för lite aktivitet och för mycket sött. Mina actionlistor blir snarare längre än kortare och jag har drabbats av fullständig koma. På kvällen tänker jag att ”imorron blir det en mycket bättre dag” och sen sitter jag här och fixar lite med jobb, skriver listor, tömmer skafferiet och tittar ut genom fönstret. I pyjamas. Ända tills det blir brått och jag måste iväg på ärenden och dagen kommer igång. När kvällen sen kommer har jag gjort för lite, ätit för fel och inte rört på mig tillräckligt.

Jag undrar om lite fler listor skulle råda bot på min oförmåga. Får fundera på det.

Nya idéer finns det iallafall, men inte tillräckligt med spunk för att få dem i mål, tycks det.

Fast klockan är bara nio, kanske det finns en chans att göra den här dagen något mer aktiv än gårdagen. Hur gör du din dag bra idag? Hos Sara är det bästa tisdagen, vet jag. Kanske man skulle få lite inspiration av henne!

torkade äppelringar från egna äpplen – ganska beroendeframkallande

One comment

  1. Hur ska jag torka äppel??

    Känner så igen koman. Jag är också där nu! Längtar ut – men samtidigt vet jag att det känns för jobbigt så jag kurar ihop mig i soffan!

Kommentera

