torsdagstempo

Jag klipper mig lite för sällan. Dels ignorerar jag problemet, dels tuggar en klippning i sig en stor del av min maintenance-budget … Nä, men de facto är att det tar 2.5 timmar för mig att bli färgad och klippt och fram tills när jag blev egen företagare har det varit rätt svårt att hitta sådana lediga luckor på dagtid. Idag funkade det och jag är nu mindre gråhårig igen. Ett tag.

Kvickt iväg till dagens Sprout – vi reste till Thailand, delade med oss av roliga incidenter med stark mat, pratade om ris och lagade pad thai. Min absoluta thai-favorit. Enkelt men så himla gott, nästan lite comfort food över det.

Hem, insåg att jag ätit frukost plus 1 kokt ägg på hela dan – och kaffe mochan som jag petat i mig gav mig avtändningssymptom hela eftermiddagen. Snabb middag  på rester och sen iväg igen till Tempo Torsdag! Intervallträning med ett gäng taggade, jag tillät mig att springa uppvärmning och några varv på banan men sen fick det vara bra. Kändes härligt. Riktigt riktigt härligt, faktiskt. Lite ont, men ingen smärta. Kalibrerade min Suunto och den var spot on, skönt att veta det iallafall. Fast nu kan jag inte skylla på klockan om det känns långsamt …

En bra dag i bra tempo, alltså!

nä, jag flirtar inte, jag är sådär sne på ögonen tydligen. hm. Härlig lager2-tröja från Soc, faktiskt!

Kommentera

