det tar sig …

… nej, jag ska inte avsluta den meningen.

Men det går framåt här! Känner ni också det, att hösten får saker att hända, att det rör på sig på ett bra vis? Jag rörde på mig både igårkväll – rehabjoggpromenad – och imorse. När klockan ringde 6.15 låg jag med näsan i kudden och räknade fotografier och var därför lätt vimmelkantig när jag väl vaknade. Men, det blev morgonyoga, aamu hot, morgon het, som det heter. Bra klass, bara rätt irriterande att den manlige ledaren var gjord av gummi och inte som jag av stålrör. Mitt när jag ligger där, svettig och koncentrerad, inser jag att kroppen svarar. Den funkar. Även om den inte är så bra på att springa just nu så finns det massor av annat jag kan göra och jag märker att det gör stor skillnad. Mina ben är starka trots att jag inte springer. Jag är mer allmäntränad nu än förra året. Jag är frisk! Inga infektioner – tack kroppen och nog lite tack till bra kost också. Livet funkar alltså, rätt fint just nu. Springa kan jag göra sen när jag är alldeles hel igen.

Så vet ni vad. Strunta i om alla andra springer fort och långt eller både och. Gör det som just du kan och mår bra av. Tanka frisk höstluft och håll dig frisk och glad. Unna dig det.

 

frukostdags efter yogan – kesella, färsk sojamjölk, blåbär och en rätt trist persika, mandel och kokosflagor

2 comments

Kommentera

