tempo torsdag!

Världspremiär i Grankulla! Idag var det första Tempo Torsdagen någonsin och det kom 3 modiga … jag är väldigt glad för det, men jag tror att vi faktiskt blir fler om bara en vecka, för det är många som anmält sitt intresse och nästa vecka är föräldramöten och annat skrafs avklarat.

Jag fick inte springa idag. Heller. Jag fick mig en rejäl omgång hos osteopaten imorse. Korta versionen: övre ryggen stel, området kring nedre kotorna är belastat, ischiasnerven klämd bakom piriformismuskeln och jag har helt enkelt ischias. Som man säger lite generellt. Fast min mynnar liksom ut i underbenet. Övningar och behandlingar så slipper man kanske åka till slakt. Well, jag fick iallafall inte springa efter dagens muskelgenomgång, så jag satt snällt (men irriterat) på min cykel. Medan de andra värmde upp gjorde jag faktiskt några plankor, armhävningar och magmuskler – bättre än inget.

Vi tog oss bort till idrottsplanen och där blev det intervallstege. Ett varv i jämn fart: 800-400-200-100 meter. Ståvila mellan varje. Nästa varv i progressiv fart: 800-600-400-200-100 m. Det var tre trötta men ganska glada löpare som vände hemåt. Jag var inte trött men ändå glad, intervaller är ju kul! Nästa vecka lär vi känna Olga, tänkte jag. Lite lagom sådär, alla ska kunna vara med.

 

 

 

 

Kommentera

