förberedelser

Söndag – inte i sängen men väl på landet. En av de sista helgerna här i år. Vi njuter av dofterna, av sen kvällsbastu, av vattnet som äntligen är 17-18 grader. Det blir riktigt mörkt nu och man behöver ficklampa för att inte snubbla på stigen. Fisken har kommit tillbaka från sin semester, bara för att fångas i våra nät. Igår blev det storfångst av fina abborrar, får se vad som finns i näten idag.

Nu har jag vilat ordentligt och den rejäla massage jag fick i fredags börjar gå ur kroppen. Idag blir det träning, styrka och yinyoga hemmavid. Som Paolo Roberto uttrycker sig; det finns inga ursäkter. Har man ont på ett ställe kan man träna något annat. Det stämmer förvisso och nu har kroppen nog vilat ikapp sig. För det är också viktigt – man ska träna när man vill och när man känner för det. Inte när man inte vill. Det är min filosofi.

Veckan skulle kunna se ut såhär:

  • Måndag: Cykeltur och styrka
  • Tisdag: Tuffa Tisdag
  • Onsdag: Yoga
  • Torsdag: Tempo Torsdag – men jag får vara coach och förmodligen inte springa. Mer som vilodag, alltså.
  • Fredag: Styrka och cykel
  • Lördag: Är anmäld till Midnattsloppet men får se hur det blir med den saken …

Sprout startar imorgon! Jag är lite nervös och förväntansfull, det kommer många nya barn både till mina grupper och till de nya klasserna i Helsingfors och Munksnäs. Det finns ännu några platser kvar i Grankulla om någon vill komma med!

Nu tar jag blåbärshinken i handen och försöker fylla på förråden inför vintern. Pojkarna kom just tillbaka – det blev 2 stora gösar och en massa abborrar. Härligt.

 

 

One comment

  1. Ser underbart gott ut med fisk! Bestämde precis att jag ska iväg med kidsen till stugan också innan vintern kommer. Vill känna havsdoft, åka båt och räfsa våta löv… en gång till!

Kommentera

