ger energi

Man kan också få energi på olika vis. Inför Sälen hade jag förmånen att få vara i kontakt med ett helt gäng härliga människor. Annie på Gococo, Christer på Holistic, Jan på Röjk, Sara på Tvålfabriken och Fredrik på Mivitotal/HelaPharma, bland många. Alla glada, vänliga och hjälpsamma. Alla gav en massa energi. Härligt!

Man kan också få energi av nya planer och funderingar. Just nu händer det mycket. Jag har löpförbud, vilket känns ledsamt men nödvändigt. Jag är oförmögen att fatta stora beslut själv, så jag är rätt nöjd med att beslutet fattades åt mig. Det blir rehab istället en tid. Då får man försöka fokusera om och känna att det är en möjlighet istället. Tänk, jag slipper springa! (hrm …) Jag får tid att träna annat istället, att bli stark och hel! (hrmm …) Försöker allt vad jag kan att få energi den här vägen, men om det inte går så får jag iallafall en skjuts av de nya idéer och projekt som är på gång. Det känns bra.

Sen ska man inte glömma att få i sig energi via bra råvaror och tillskott där det behövs. Jag fick stifta bekantskap både med Mivitotal Sport och med Holistics produkter i Sälen. Mivitotal gillar jag sen förut, Sport är ny (gamla Flex) och jag gillar den skarpt. En eller två shots om dan så håller iallafall jag mig frisk.  Holistic har enormt många produkter, just nu testar jag Holistic Reds som är en kraftig antioxidant-blandning. Man kan blanda pulvret i vatten eller i smoothies som jag gjorde idag. Till minilunch idag blev det en påhittad smothie på det här:

  • En näve frysta blåbär
  • En redig skvätt färsk sojamjölk
  • Holistic proteinpulver vanilj
  • Holistic Reds

Det blev ju supergott. Inte sött men gott, lagom smak av allt. Proteinpulver är annars inget jag anser att man behöver i kosten om man äter allsidigt, men nu tänkte jag dra ner lite på energiintaget (eftersom konditionsträningen minskar i mängd) och då är det rätt bra att använda proteinpulver någon gång ibland som mellanmål eller till och med lunchräddare, om man gör smoothie av den, med frukt och bär och nötter i.

Sen vill jag gärna puffa lite för Tvålfabriken i Hjo. Heja Sara som sadlat om och startat en liten fabrik och butik! Fantastiska produkter, bra som presenter och till lagom pris. Deras cerat är magiskt bra. Köp det! De har en rapsoljetvål som heter Olga, med doft av lavendel och svartpeppar – den mjukar upp stela muskler. Låter perfekt.

Nog med produktplacering för idag.

 

Kommentera

