tårar

En känslosam dag, blev det idag. Vi började med en morgonstretch utomhus i perfekt väder. Frukost på det, förväntan i luften. Alla också lite nervösa inför vad helgen bjuder. Det finns ett utegym här med många utmanande stationer och vi körde 90-sekunders intervaller på ca 20 övningar totalt. Brutalt mör i kroppen efter det.

Jag fick sen massage av Rubin. Ren smärta. Jag skrek. Och blev svettig över hela kroppen. Det gjorde så ont att tårarna rann.  När jag kved ”det ska väl inte göra såhär ont” så sa Rubin att han just bara börjat. Jag djupandades och gav upp. Jag är öm och mörbultad men det är på något vis en bra ömhet. Hoppas det gör nytta.

Eftermiddagens kvalitetspass blev däremot en bergådalbana i känslor. Jag hängde på intervallerna och farten låg väl nånstans i mitten av fältet, men jag fick böja mig och inte göra alla repetitioner, benet gjorde för ont. Plötsligt kom tårarna igen, jag blev bara så överväldigad av besvikelsen. Jag vill inte ha ont. Jag ville så mycket med löpningen i år. Jag vill vara här och känna mig stark och kapabel, inte trött och tung och ha ont. Så fick jag en kram, många snälla ord och tänkte att det är just därför jag är här – känslan av att vara omgiven av omtanke och kunniga människor som delar med sig är oslagbar.

Nu vilar jag. Vi har lyssnat på en fantastisk Andreas Svanebo, men jag återkommer till det när jag har mer energi. Jag ska tänka lite och försöka peppa mig inför morgondagen. Jag får springa det jag klarar av. Däremellan får jag lyssna och lära och bli inspirerad. Det är inte dumt det heller.

holistic proteinpulver, keso och nötter – kvällsmål inför morgondagens mördarpass

One comment

Kommentera

