var är mandeln?

Mandelmjölk hittas nu i butikerna och jag köpte en liter efter att ha testat ett litet produktprov. Den funkar bra på morgonen, jag brukar blanda den med naturell kvarg och äta med frukt och bär. Idag läste jag lite närmare på förpackningen när jag fixade frukosten. Förvånad, blev jag. Vatten, socker och 2% mandel. TVÅ?? För att inte tala om stabiliseringsmedel och emulgeringsmedel. Jag som brukar läsa innehållsförteckningarna så noga. Hm. Den här blir nog ingen stapelvara hos mig framöver, tyvärr. Äter vanliga mandlar istället.

Någon annan som har testat mandelmjölken? Vad tycker ni?

 

 

5 comments

  1. Oj, var på väg att skratta högt. Vatten med mandelsmak snarare? Jag hatar känslan av att ha blivit lurad om man ”litar” på en produkt och sen läser innehållaförteckningen och inser att man betalar för nåt helt annat än man tror.

  2. Köpte den en gång och inte mera….av samma orsak som du….bara tillsatser och knappt någon mandel alls! Usch! 🙂 Bättre ösa på med en massa vanliga goda mandlar. Jag rostar dom i stekpannan lite lätt och då blir dom ännu godare!

  3. Huu, vad obehagligt. Äter också hellre mandlar och borde lära mig att tycka om nötter och mandlar som inte är salta och rostade… finns ju en massa skräp i det också.

  4. Fick en provburk på stan en gång och blev väldigt besviken när jag märkte att det bara var skräp. Jag satsar också på att äta mandlar istället 🙂

Kommentera

