vila är skönt

Det är så tyst i huset utan pojkarna. Inget skratt, inget bråk, inget tjat och inga småpojkskramar. En kommer hem imorgon och en i övermorgon, hoppas att de inte vuxit alltför många mentala centimetrar. De får gärna vara små ett bra tag till, tycker jag.

Jag vilar från löpning idag. Vila är bra och nödvändigt för att kunna utvecklas, men jag fick också ganska ont i benet igår när jag sprang med fina vännerna. Det är bästa motionen, i sällskap, men trots att farten var moderat så fick jag såpass ont att jag valde att skippa sista varvet och istället göra några styrkeövningar medan jag väntade på de andra. Bra beslut. Idag gör det fortfarande ont och jag springer ingenstans. Kanske jag gör ett BodyRock-pass istället. Eller inte.

Funderar lite på det här med kosten. Det finns så mycket inspiration överallt, det talas om paleo och pure och rawfood. Jag tror att jag ska botanisera lite mer bland det här i höst, inte för att gå på någon speciell diet men för att få nya inblickar och nya smakkickar. Enda kruxet är att det finns så mycket som ser gott ut, när ska man hinna prova allt?

ikeastolar kan även användas som klätterställning för klematis – vackert det också

One comment

Kommentera

