sommarintervaller

Pustar ut efter vår årliga sommarfest, med fina vänner, god mat och glada barn. Vädret var inte på vår sida men vi flyttade helt enkelt in hela rasket inomhus och det gick ju det också.

I förrgår blev det första intervallpasset på mycket länge, tror att det var i april förra gången … Jag och herr M gav oss ut på uppvärmning och sen testade vi en intervallstege:  2 + 2 + 3 + 4 + 3 + 2 + 2 minuters löpning med gåvila hälften så lång som föregående intervall emellan. Sen några kilometers nedvarvning på det och vi hade skrapat ihop drygt 9 kilometer. Det är svårt att veta vilken fart man ska hålla på intervaller tycker jag, men vi körde på känsla och låg någonstans mellan 4.15 (korta intervallerna) och 4.45 (långa). Kändes tungt men inte omöjligt – tack kroppen för att du orkar trots att jag inte tränat tillräckligt den här sommaren.

sommarfrukost och egna jordgubbar – sommaren måste fångas i smaker

4 comments

  1. Åh vilka mumsiga bilder du bjuder på! 😀
    Och jag håller med… Är själv ganska ny löparvärlden, så det är svårt att avgöra tempo på olika långa intervaller…. Man får väl gå lite på känsla. Funkar det inte, får man justera till nästa gång. Om man kommer ihåg det då…. Hehe! 😉

    Bra gjort!

  2. Härligt!! Jag har också intervalltränat allt för lite denna sommar, måste skärpa mig 🙂 Så gott med egna jordgubbar, de smakar alltid lite extra gott 😉

Kommentera

