joggubbar o blåbärsvärk

Jag är inte så effektiv i bloggandet, utan wifi  tar det lite tid att få text o bild att samarbeta. Vi njuter av sommarlov med iskallt hav, sjöbris och rätt mycket sol. Tvättar sig gör man i bastun, håret trivs utan ständigt stylande och en bråkdel av kläderna har använts. Som vanligt här på landet.

Jag planerade en långrunda som det tog 4 dagar att våga sig på, men när jag väl gav mig ut så gick det faktiskt bra. Stelt och stolpigtde första 6 kilometrarna, men sen flöt det på och jag landade på 15,3 sommarkm. inklusive stopp för köp av jordgubbar. Underbart med en jordgubbskur där man tar så många liter man vill ha o lägger pengar i lådan – eller som i mitt fall, skriver att vi kommer förbi i morgon o betalar, för jag hade inga slantar i träningsshortsen. Gick bra det med. Efter lite meck fick jag bra grepp om lådan o sprang med bra fart hemåt.

Dagen efter blev det Tuffa Tisdag Island Style – kompisar från fastlandet kom och tränade med oss och det blev 45 min skratt och muskelträning i skärgårdsgymmet.

Bastu och egenfiskad rökt öring på det. Man kan vänja sig vid sommaren, tror jag. Idag ska vi skrapa ihop träningsvärkande kroppar och försöka oss på lite intervaller. Återkommer om det.

 

2 comments

  1. Åh, jag vill också ha jordgubbssjälvbetjäning! Jag äter helt sjuka mängder jordgubbar och vet inte riktigt hur jag ska överleva hösten och vintern när jag nu lagt mig till med ett sånt här beroende…

Kommentera

