hola!

Okej, NU finns det uppkoppling här. Det tog sin tid, lite mañana här liksom. Om man ska skriva en inspirationsblogg så är den här veckan kanske inte den bästa, men lite träning har det blivit.

Vi semestrar en vecka i en by vid foten av Sierra Nevada, en halvtimme från kusten. Det är kargt men ändå grönt. Det är hett som tusan – idag var det närmre 40 grader i byn. Tur att vi var uppe på hög höjd istället så att vi inte smälte bort. Vi var uppe på 3100 möh i Sierra Nevadas skidområde. En annorlunda upplevelse mitt i sommaren. Det fanns några snöfläckar kvar, trots att det var 25 grader varmt. Nätterna är nog kalla där uppe. Vi tog kabinbanan upp och sen vandrade vi uppåt en bra bit och sedan nedför. Minsta tjejen i ressällskapet tappade sin Pingu från liften och vi fick ge oss ut på räddningsaktion. Bästa sättet att få en sexåring att vandra lite längre …

Jag har också varit ute och sprungit en runda, som alltid ett äventyr på nya ställen. Jag hamnade nere i en nästan torr flodfåra, upp i en inhägnad och så fick jag klättra över staketet … Jag lyckas alltid semestra på ställen där det inte finns en enda platt sträcka, av 7 km var minst hälften kraftigt uppför. Eller, det kändes som hela vägen faktiskt. The bad news är att benet gör ont igen. Jag slits mellan önskan att springa och vetskapen att jag kanske inte borde – men Lidingöloppet kryper närmre och närmre och som det ser ut nu kommer jag inte att klara det på nåt bra vis. Får fundera på det där.

pingu inväntade räddningsaktionen bredvid sin skräpkompis

One comment

Kommentera

