tre!!!

3. Av 10, på onda skalan. Smärtan är inte ens en smärta längre, mer som en värk. Lite mer ont ibland, men inte smärta när jag springer. Det går framåt!!

Eftersom gårdagens gemensamma jogg inte blev av så tog vi den idag istället. Laddade mentalt och fysiskt med bra frukost, valde träningskläder med omsorg och laddade vattenflaskorna. Även för små pojkar är det viktigt med det praktiska. Vi diskade tillsammans, här på ön gör man det med regnvatten vid utomhusdiskbänken, vi njöt en stund i solen och så tog vi båten till fastlandet och gav oss av på jogg. Pojkarna hängde med i 2 km och vände sedan tillbaka. Min runda blev 10. Längsta rundan sedan Göteborgsvarvet. Trött men glad. Verkligen bonusglad! Benet gör sig påmint men inte lika mycket som förut, det är hanterbart och om jag rehabbar, styrketränar och stretchar ordentligt så borde det väl gå på rätt håll. Anser jag.

När vi belönade oss med en lunch så sa lille Bengt ”mamma, vilken tur att du visade mig hur man ska andas liksom med magen, nu orkade jag springa mycket längre”. Man blir lite rörd. Det är inte helt lätt att förklara att det tar tid att få kondition, om man är kring 9 år gammal så vill man att allt ska funka NU.

Bonusglad – hittills alla dagar sedan utmaningen började. Det är inte så svårt att övertala sig själv till motion när man vet att man blir extra glad!

 har du inga muskler, mamma? men viiiisa då! men SPÄNN då, mamma!

shorts och topp från H&M, nya favoriter.

 

jordgubbar, rivet limeskal blandat med lite strösocker, turkisk yoghurt – sommarfavorit

2 comments

Kommentera

