halva borta, halva kvar

Halva året har gått, hörni. Det är inte klokt. En snabb rekapitulering:

  • Nyårsskidresa till Schweiz, inklusive ett antal bergsjoggar.
  • Vinterlöpning, ensamintervaller, backträningar och långpass i -23 grader. Med djupfryst rumpa.
  • Inomhusintervaller, sportlov med ensamma morgonjoggar i Champoluc.
  • Halvmara i Prag 31.3, kallt och lyckligt, nytt PB.
  • Skadad från halva april efter ett intervallpass med nya skor. Ont i benhinnor/underben.
  • Less, trög, lat, nya försök, ont, naprapat, massage, osteopat.
  • Göteborgsvarvet med alldeles för få kilometer i benen och en muskelbristning i bakre lårmuskeln.
  • Tillbaka till osteopaten, ischiasnerven i kläm. Cykel, rehab, lata dagar och sura miner.
  • NiceRun med fina vänner i bästa vädret, på okej tid. Mycket märkligt. Vila sig i form?

Nu har midsommar kommit och gått och det är dags att se framåt, mot nästa halvår. Det blir ett bra sådant, eller hur!!

Idag tog jag en runda på ca 7 km med mannen. Det hade just regnat, allt doftade och luften var syrerik. Benet värkte men inte värre än förut, kanske lite bättre. Det känns helt tydligt att det är nerven som spökar, det känns hela vägen från nedre ryggen genom hamstring och fram på underbenet där det gör mest ont. Ska skaffa en foamroller och se om det kan lossa lite på spänningarna.

Veckan som kommer ska fyllas av försiktiga joggingturer, av rehabövningar och framförallt av styrketräning. Kan jag inte öva snabbhet får jag öva på musklerna, så att jag orkar springa när jag blir hel igen. Kan väl aldrig vara fel?

sommarmat med malaxlimpa, hemlagad sill och gravlax

finska jordgubbar, citronkesella, grädde och fransk marängbotten – magiskt gott

utsikt från terassen klockan halv ett på natten – då önskar man att tiden skulle stanna

2 comments

  1. Kör på med styrkan! Jag ska också satsa lite mer på styrkan igen då jag saknar mina något större muskler jag hade för nåt år sedan innan min Oliver kom! Gäller bara att fokusera och bestämma sig att satsa på rätt saker så blir det kanon! Ha en toppen fin dag!

Kommentera

