på den tredje dagen

… vaknade hon och var rätt så hungrig. Kanske det är lättare om man sover till tio, då är det bara två timmar till frukostlunchen … Jag drack några koppar te, sippade på mandelmjölken i kylen och funderade på om jag tappat förståndet helt. Inte helt otänkbart. Gick ut och planterade lite i trädgården och vid halv tolv gjorde jag lunch. Den satt fint. Förutom dagens hungerattack mår jag förbluffande bra. Magen är tacksam för det uteblivna småätandet på kvällen och jag har känt mig mindre uppsvälld och tung de här dagarna. Jag fortsätter på inslaget spår, försöker mitt bästa under helgens Stockholmsresa och utvärderar sen strax före midsommar.

Igår skulle jag cyklat med Mammaspring, men regn och jobb ändrade våra planer så jag fick ett infall och cyklade till simhallen istället. Lånade ett flytbälte och vattenjoggade! ojoj. Det var a) inte lätt b) jobbigt som tusan c) pinsamt d) långsamt e) tråkigt. Men, jag känner det i hela kroppen idag så någon nytta har det ju gjort. Googlade på teknik och det visar sig att man SKA vara långsam, det handlar inte om att komma framåt i bassängen – vilket jag trodde – utan att hitta rätt vinkel och rätt teknik. Det kommer nog att ta några gånger innan det funkar.

Så, gårdagens motion blev några timmars hårt trädgårdsjobb med rabattanläggning och sen 35 min kamp i poolen. Helt okej.

Idag blir det cykel, dock. Precis just nu. Hejs.

 

tur man hade hjälp av starke Adolf – efter tunga stenar och sju skottkärror mull är början av rabatten iaf på plats

Kommentera

