sommarträning

Vår sommar kommer att tillbringas mest på landet, men det blir en tripp till Sierra Nevada också. Jag har aldrig varit i den delen av Spanien – det ska bli intressant att upptäcka Grenada med Alhambra, bergsvägar och hav. Vi reser med vänner som älskar god mat och som gärna rör på sig, så planen är att varva spansk mountainbiking med tapas, lite jogg med grillkvällar och ett gott rödvin. Vi har hyrt ett hus mellan berget och havet och jag ser fram emot sol och värme och härliga aktiviteter.

Nu när jag inte kan springa smärtfritt så får det väl bli cykel istället. Jag undrar hur lång tid det egentligen ska ta att bli fri från det här, men istället för att sura får jag hitta alternativ träning. Det gör (skit)ont i benet efter torsdagens annars väldigt nice run, så nu lägger jag löpskorna på hyllan en tid. Det är inte lätt och inte roligt, kan jag avslöja. Förbannat irriterande, kan man faktiskt kalla det. Blir cykel imorgon, idag styrka och balansövningar hemma.

Ska iväg och köpa remmar till den där hemmagjorda trx:en. Jag återkommer med beskrivning!

Igår blev det en härlig sallad till middag. Tror det får bli jordgubbar idag. Igen …

 

6 comments

  1. Äsch vad tråkigt med benet! Och tänk att det onda kan vara så envist. Men skönt att du kan cykla, och styrka är ju alltid bra!

  2. Nej, men vad tråkigt och frustrerande med benet! 😦
    Hoppas det blir bra så du kan springa igen snart. Alternativ träning i all ära, men det ÄR (tyvärr) inte samma sak…

  3. Ja, är det inte ett skit med ett bråkande ben. Hoppas att det blir bättre fort. Om ni hinner, ta er till Sevilla också. Fantastiskt.

  4. Riktigt ledsamt att höra om ditt ben? Hjälpte det alls då du var till osteopaten?
    Njut av semesterveckan och du… nu i veckan kommer tidningen ut! 🙂

    1. jo, på ett sätt hjälpte det väl, får ju göra mina övningar noga, men det tar mycket längre tid att bli bra än jag trodde. Ska inte springa ett steg på hela veckan så får vi se hur det går. Är oerhört frustrerad och lite deppad faktiskt.
      Å, vet du hur man kan få tag på ett ex? Spännande!

Kommentera

