5.5 på en skala

Dags att testa benet idag. Till på köpet var det den lokala miltävlingen idag – Kurrerundan – men den hade jag redan skippat, jag hade blivit vansinnig om jag sprungit långsammare än förra året … Planen är att komma under 50 minuter på milen i år, det måste bara gå. Fast inte nu när benet lever sitt eget lilla elaka liv.

Jag blev alltså omsprungen typ 20 gånger av trötta löpare, eftersom sista två kilometrarna lägligt går just där jag sprang. Jag stannade och hejade, förstås. Övriga flanörer tittade på mig som om jag var helt knasig – vem står i löparkläder, utan nummerlapp, och hojtar Heja Heja? Ensam?

Mötte sen snabblöparen Patrik vid målgången. Utan klocka. Han hade ”väl sprungit på kanske 45” trodde han. 42 minuter, var det när vi kollade. Hoppsan. Bara sådär. Otroligt.

Tillbaka till benet. Fick ju springa om det inte gjorde ondare än 5. På tioskalan. Hm. Det gjorde ont som kanske 5.5. Eller 6. Så jag tog det väldigt försiktigt, försökte känna efter när det gör ont, hur det gör ont, om det ändrar sig med stegändring, om det blev mer eller mindre. Såg nog ganska konstigt ut. Nu ska jag stretcha ordentligt. Blir cykel imorgon och förhoppningsvis en runda i helgen.

Om man inte kan springa kan man ju äta. Men – och håll nu i hatten – jag har inte ätit godis sen förra veckans tisdag!! (ni som inte har fötterna i godisträsket kan bortse från det här …) Kloka MarathonMia utmanade mig på 10 godisfria dagar och jag har nog tappat räkningen, men det går bra nu!! Anna mot godiset 7 – 0, eller något sånt. Tack Mia. Du fattar vad som krävs. En tävling … När jag har vunnit över mig själv ska jag få en fotbehandling. Bra vinst, eller hur?

Äta, var det ja. Dagens frukost. Ganska gott! Lyxar med jordgubbar just nu och blundar för att de är importerade. Man kan inte vara duktig jämt.

 

 

One comment

  1. Hoppas det blir bra med benet!! 🙂 Jag åt faktiskt också jordgubbar idag (importerade från Spanien) men en massa gift! Och goda var de!

Kommentera

