annan träning!

Den här helgen har fyllts av de bästa vänner man kan tänka sig, av stor fest och god mat. Jag har tränat skrattmuskler och dansben, konstaterat att pole dancing är en alldeles för tuff och krävande sport och så har jag promenerat en bra bit i sommarsol.

Med risk för att mina festvanor kan missförstås så måste jag också erkänna att jag numera sportar en ganska rejäl bula i pannan. Herr M och jag blev lite övermodiga på dansgolvet och det slutade med att jag fick närkontakt med golvet. Isen var slut, så jag fick använda två djupfrysta köttbullar i en servett som kylning. Det fungerade sådär. Jag kan alltså konstatera att platåskor med 15 cm klack inte riktigt är kompatibelt med bugg. Så nu har jag min bula på bakbenet och en i pannan – känner mig som andrasortering …

jack i pannan – dans är livsfarligt

6 comments

  1. Hej!
    Sökte på google ang kinesiotejp och hamna här. 😀
    Ser att du också har krånglande ben. Måste passa på att fråga vart din ömhet sitter? Jag har fått en knöl ”på” smalbenet, men flera påpekar att det är benhinnorna. Så i lördags gjorde jag en tejpning ganska så lik din. Det höll ihop rätt bra..:S
    Har du testat stötvågsbehandling?

    1. Hej! Nej, jag har inte testat stötvågsbehandling, men jag ska fråga på tisdag när jag ska till fysioterapeuten igen. Jag tror väl att det är ett resultat av obalans i ryggslutet, dålig teknik leder till överbelastning. Jag är öm på insidan av höger smalben men nu värker det även upp på baksidan av hela benet och upp i höften. Hoppas få rätsida på det snarast, det är inte roligt när man inte kan springa … 🙂
      Festligt att du hamnade här och direkt landar i ett inlägg om fest, det hör inte till vanligheterna att jag skriver om sånt …
      välkommen tillbaka!

    1. haha, det gick så bra fram tills herr M fick för sig att testa ett skojigt lyft. Han lär sig aldrig … Tur att det var min egen man jag dråsade ihop med. Hade ju varit lite pinsamt annars. Fast nästa gång tar jag sneakers. 🙂

Kommentera

