nästa steg

Nu är det dags att fixa benet så att det slutar göra ont. Det betyder noll löpning den här veckan och fram tills det slutar värka. Jag ska istället cykla, yoga och styrketräna, dags att ta tag i stelheter och svagheter.

Jag vill verkligen få benet i skick, det var längesen jag var så löpsugen som jag är nu. Vinterns och vårens slit ger utdelning och det är irriterande att man inte kan dra nytta av den där känslan! Men jag kan iallafall sköta om mig och inte tappa i styrka. Jag är anmäld till Sommartåget i juli och sen till Lidingöloppet i september. Det lokala mil-loppet här om två veckor kanske får skippas, men det gör inte så mycket. Det kommer fler lopp.

Veckan kommer att se ut såhär:

  • Måndag – styrkeövningar och stretch.
  • Tisdag – Tuffa Tisdag med mig på cykel 🙂
  • Onsdag – yoga och cykel
  • Torsdag – styrkeövningar och stretch
  • Fredag – ev yoga innan jag åker till Skåne!
  • Lördag och söndag – fest, dans och skoj med goda vänner.

livet som en räkmacka …

2 comments

  1. Det kommer bli bra det där! Vettigt att göra annat än att springa just nu! Satsa på att stärka löpar-kroppen med övningar och stretch anpassade för löpare.

Kommentera

